stand-up sceneUgens gode og dårlige
Denne uges gode annonce er i en klasse for sig selv. Det er sjældent jeg støder på annoncer der virkelig formår at udnytte Facebook ads muligheder. Til gengæld er den dårlige annonce så elendig, at samtlige afdøde markedsføringsfolk vender sig i graven.

Den dårlige: 121doc

121doc Facebook ad
121doc er et internationalt firma der sælger forskellige piller ligefra viagra, til influenza-medicin og fedme-piller. Det skal man dog gætte sig til før man ved hvad annoncen handler om.
Billedet: Boooring! Super intetsigende. Husk det nu. Eye-catchy, eye-catchy, eye-catchy!
Overskriften: Nej hvor er det altså sødt…….MEN DET’ FORKEEERRRT! – Man skal ikke bruge sit website-link som overskrift. Det skaber ikke en interesse for at læse resten af annoncen. Desuden skriver Facebook linket lige nedenunder automatisk.
Teksten: Tja hvad skal jeg sige? Der står næsten intet og det der står er en blanding af engelsk og dansk. Det skaber ikke engang troværdighed. Elendigt arbejde.. Jeg tror hellere den slags firmaer må holde sig til at spamme folks indbakker.

Den gode: Århus stand-up

Århus stand-up
Billedet: Vild tegneserie-agtigt billede. Masser af farver, overdrevede udtryk, ret iøjefaldende. Jeg synes det er rigtig godt. Det skiller sig også ud fra mængden af annoncer med kedelige billeder.
Overskriften: Spørgsmål er som jeg altid siger rigtig godt at benytte. Folk begynder, at tænke et svar i hovedet og læser højest sandsynligt videre.
Teksten: Flere spørgsmål + bruger-attribut + Call-to-action!! Det er sjældent jeg ser nogen lave en så god tekst. Efter man har læst overskriften og er begyndt at læse videre, bliver man stillet nye spørgsmål som de fleste nok kan svare ja til (så vi føler at reklamen appellerer til os). I et af spørgsmålene er der endda stillet et spørgsmål med en bruger-attribut “Bor du i Århus og omegn?”. Det er EKSTREMT godt gået! Personen/firmaet bag har virkelig udnyttet Facebooks målretningsmuligheder. De har valgt at målrette Århus og omegn og så spørger de endda om det i selve teksten. Det gør at jeg igen føler at annoncen er til lige præcis mig, hvilket gør at jeg bliver ved med at læse. Afslutningsvis er der en call-to-action “Meld dig ind og se hvor”. Super godt gået 🙂

Andre indlæg: