Ugens gode og dårlige
Jeg håber du har nydt ugens indlæg og hvis du er tilmeldt mit kursus, at du så også nyder det. Jeg får meget respons og spørgsmål på det arbejde jeg laver her og jeg er rigtig glad for at kunne mærke at folk værdsætter det 🙂
Nu til ugens gode og dårlige Facebook annonce!
Den dårlige: Kurser for ledige
Denne annonce er utroligt kedelig og virkelig ugennemtænkt. Jeg er sikker på det bare er en tilfældig person fra virksomheden der er blevet sat til at sætte “et eller andet” op. Her er hvorfor…
Billedet: Deres logo… Ej men kan det blive mere kedeligt? Hvis det var et kendt brand kunne de bruge logoet som billede, men det virker ikke i dette tilfælde. De bør bruge noget fængende i stedet, så folk rent faktisk får øjnene hen på deres annonce.
Overskriften: “6 ugers kurser for ledige” – Igen, utroligt kedeligt. Føler du dig interesseret? Nej vel? Selv hvis man er ledig, tror jeg ikke reklamen skaber nogen form for interesse for at læse resten af annoncen. Big failure!
Tekst: Igen.. kedeligt!! Selv hvis man kunne tænke sig kurser som ledig, så skal det altså sælges ordentligt. De kunne forsøge at fortælle noget spændende, sjovt eller interessant for at få dem til at klikke på annoncen. Det eneste gode er deres call-to-action til sidst “Find dit kursus her!”, selvom jeg ville have flettet et ‘klik her og(…)’ ind i den sætning.
Den gode: En test
Super pinligt, men jeg har ikke lige fået gemt linket til annoncen, da jeg tog et billede af den. Men jeg formoder det er en form for test (eftersom de skriver det), et spil eller noget i den stil. Og annoncen er faktisk rigtig god.
Billedet: Krig, røg, ild! Det er meget iøjefaldende. Man tænker muligvis “åh nej, hvad nu?!” eller associerer det med nogle af de aktuelle nyheder (såsom den brændende færge). Der er høj sandsynlighed for at folk lige kigger på annoncen og det er super godt! Det er nemlig billedets primære funktion.
Overskriften: Der stilles et spørgsmål. Et spørgsmål hvor svaret endda har en konsekvens, hvis det var for real. Som sagt før tænker folk automatisk et svar i hovedet når de læser et spørgsmål. Det får dem til at blive holdt fast i annoncen og forhåbentligt læse videre. Da overskriften/spørgsmålet i denne annonce er meget anderledes og hvad skal jeg sige… rystende? så vil de fleste nok lige bruge et par sekunder på at læse resten.
Teksten: Meget farverig tekst. Man kan lige forestille sig det. Det handler om en selv og eftersom de fleste af os ikke har oplevet en sådan situation, vil man jo egentligt gerne vide om man overlever. Så ud fra teksten får vi altså lyst til at få mere at vide. De afslutter med en call-to-action “Tag testen og se om du overlever!”.
Alt i alt super godt 🙂
Hej Simon. Nu er jeg blevet afvist af facebook 3 gange. jeg har rpøvet at lave nogle annoncer med e-bøger fra clickbank. Men de skriver at de ikke vil have mere af det indhold?
Du bliver nødt til at være mere specific. Jeg ved ikke hvad “det indhold” er.
Læs deres guidelines og se om du har misset noget. Facebook er ret strikse med hvordan tingene skal sættes op i nogle nicher. Husk også at Facebook som regel vil have 100% korrekt grammatik. Jeg fik engang afvist en annonce 8 gange, før jeg opdagede at jeg havde lavet en stavefejl der var skyld i det.
Hos Affiliate Cash pile, spørger de om ens SSN. Hvad er det? 🙂
De skriver også “or tax number”. Det er dit CVR nummer som også bruges til internationalt moms-nummer.
Jeg har intet CVR 🙂
Så tror jeg ikke du kan ansøge hos dem.
Hej Simon,
Først og fremmest – Tak for super gode og inspirerende indlæg 🙂
Jeg har lige tilmeldt mig dit kursus i affiliatemarketing og har læst 1. del igennem. Der er et par ting, som jeg undrer mig en smule over, som du måske kan sætte nogle ord på.
1. Jeg mener på et tidspunkt at have læst, at det var blevet langt sværere for affiliates at reklamere gennem Facebook direkte i annoncerne. Er det rigtigt? Kan det lade sig gøre endnu?
2. Den annonce, som du har med i del 1, ang. en gratis iPhone undrer jeg mig også over. Er ret sikker på, at Facebook ikke længere godkender fraser som “Gratis…” eller drejer dette sig kun om grupper og events og dermed ikke decideret om annoncer, som man betaler for?
Mvh.
Bo
Hej Bo.
Tusind tak for rosen 🙂
1. Facebook er ikke ellevilde med affiliates længere, nej. Men det er stadig muligt at tjene penge. Facebook har bare lavet tonsvis af regler så man ikke kan fuppe brugerne og skade deres forretning. Der er stadig rig mulighed for at annoncere affiliate kampagner der 🙂
2. Jeg har læst det samme. Og jeg tror egentligt også det gælder Facebook annoncer. Men til tider kan man slippe afsted med det alligevel. Man må bare prøve sig frem.
Håber det besvarede dine spørgsmål.