kedsomhedUgens gode og dårlige
Jeg håber du har nydt ugens indlæg og hvis du er tilmeldt mit kursus, at du så også nyder det. Jeg får meget respons og spørgsmål på det arbejde jeg laver her og jeg er rigtig glad for at kunne mærke at folk værdsætter det 🙂
Nu til ugens gode og dårlige Facebook annonce!


Den dårlige: Kurser for ledige

kurser for ledige
Denne annonce er utroligt kedelig og virkelig ugennemtænkt. Jeg er sikker på det bare er en tilfældig person fra virksomheden der er blevet sat til at sætte “et eller andet” op. Her er hvorfor…
Billedet: Deres logo… Ej men kan det blive mere kedeligt? Hvis det var et kendt brand kunne de bruge logoet som billede, men det virker ikke i dette tilfælde. De bør bruge noget fængende i stedet, så folk rent faktisk får øjnene hen på deres annonce.
Overskriften: “6 ugers kurser for ledige” – Igen, utroligt kedeligt. Føler du dig interesseret? Nej vel? Selv hvis man er ledig, tror jeg ikke reklamen skaber nogen form for interesse for at læse resten af annoncen. Big failure!
Tekst: Igen.. kedeligt!! Selv hvis man kunne tænke sig kurser som ledig, så skal det altså sælges ordentligt. De kunne forsøge at fortælle noget spændende, sjovt eller interessant for at få dem til at klikke på annoncen. Det eneste gode er deres call-to-action til sidst “Find dit kursus her!”, selvom jeg ville have flettet et ‘klik her og(…)’ ind i den sætning.

Den gode: En test

facebook annonce
Super pinligt, men jeg har ikke lige fået gemt linket til annoncen, da jeg tog et billede af den. Men jeg formoder det er en form for test (eftersom de skriver det), et spil eller noget i den stil. Og annoncen er faktisk rigtig god.
Billedet: Krig, røg, ild! Det er meget iøjefaldende. Man tænker muligvis “åh nej, hvad nu?!” eller associerer det med nogle af de aktuelle nyheder (såsom den brændende færge). Der er høj sandsynlighed for at folk lige kigger på annoncen og det er super godt! Det er nemlig billedets primære funktion.
Overskriften: Der stilles et spørgsmål. Et spørgsmål hvor svaret endda har en konsekvens, hvis det var for real. Som sagt før tænker folk automatisk et svar i hovedet når de læser et spørgsmål. Det får dem til at blive holdt fast i annoncen og forhåbentligt læse videre. Da overskriften/spørgsmålet i denne annonce er meget anderledes og hvad skal jeg sige… rystende? så vil de fleste nok lige bruge et par sekunder på at læse resten.
Teksten: Meget farverig tekst. Man kan lige forestille sig det. Det handler om en selv og eftersom de fleste af os ikke har oplevet en sådan situation, vil man jo egentligt gerne vide om man overlever. Så ud fra teksten får vi altså lyst til at få mere at vide. De afslutter med en call-to-action “Tag testen og se om du overlever!”.
Alt i alt super godt 🙂

Andre indlæg: