Ny opdatering til Facebook-sider
Facebook har gennemført en større opdatering der betyder en række ændringer for Facebook-sider. I dette indlæg gennemgår jeg hvad det er for ændringer, og hvilke muligheder der ligger i det for dig.
Facebook-anmeldelser
I mange år har Facebook-anmeldelser været benyttet aktivt af både kunder og virksomheder. Man har kunne give stjerner 1-5 + en uddybende kommentar, ligesom man kender det fra mange andre sider (Trustpilot, Yelp, Trip advisor, etc.). Men det har Facebook nu ændret. I stedet for stjerner på en 1-5 skala, så er det nu obligatorisk at skrive en anmeldelse på minimum 25 tegn + man har mulighed for at vælge en række tags der fremhæver det positive ved virksomheden man anmelder. Formålet med disse ting er at gøre anmeldelserne mere meningsfyldte og værdifyldte, samt at gøre Facebook i bedre stand til at forstå hvad virksomheden beskæftiger sig med så de kan anbefale den til de rette brugere i højere grad.
En anden ny ting ift. Facebook-anmeldelser er, at det er blevet muligt for virksomhedsejere at markere anmeldelser som falske, spam, købte anmeldelser og lignende. Et eksempel på hvor det kunne være relevant er hvis en konkurrent fabrikerer falske anmeldelser på din side, eller hvis din virksomhed havner i en shit storm og drukner i falske dårlige anmeldelser (ligesom man tit ser det, når veganere går amok på nettet).
Nye call to action knapper
En anden ting Facebook lancerer er nye knapper i toppen af din side. Vi havde i forvejen knapper som “Læs mere”, “Køb nu”, “Se mere” osv., men nu får vi flere muligheder og denne knap får mere skærmplads, så den er mere synlig.
Dette bliver endnu mere interessant med kommende nye funktioner som Facebook arbejder på, herunder muligheden for at sælge event-billetter direkte via Facebook og deres jobs-funktion som kun har været rullet ud udvalgte steder i verden.
Konklusion på Facebook-opdateringen
Alt i alt er de mange tilpasninger og nye funktioner gode nyheder for virksomhedsejere, da det giver en række nye muligheder og Facebook netop arbejder for at gøre Facebook-sider bedre for både brugerne og for virksomhederne. Især det at Facebook med de nye tags bliver bedre til at anbefale/vise din side til relevante brugere er en stor fordel, især når det generelt er svært at opnå et ordentligt niveau af organisk rækkevidde. Også det at konvertering kommer mere i fokus er noget som burde være brugbart for de fleste. Søger du mere information, kan du læse det på Facebooks egen hjemmeside.