FB titles dos and dontsGode Facebook overskrifter er en kunst
Når man har besluttet sig for at ville tjene penge på Facebook og først kommer i gang med at oprette annoncer, kan det hele virke meget nemt. Det er jo bare, at lige skrive noget og finde et par billeder og vupti, så er der en million i banken. Well, nej… ikke rigtigt. Det kræver meget kreativitet og gennemtænkning at lave gode annoncer og i dette indlæg forklarer jeg hvordan man skal og ikke skal gøre ved overskrifterne.

Væk nu brugernes interesse!


Når det kommer til Facebook annoncer så skal billedet fange brugernes øjne, overskriften skal vække deres interesse og brødteksten skal få dem til at klikke/gøre det du vil have dem til.
Så det nytter altså ikke noget at have en intetsigende overskrift. Og da slet ikke en uinteressant overskrift.
Et eksempel jeg faldt over forleden var dette fra Madina Travel.
Jeg aner ikke særlig meget om Madina Travel og jeg tvivler på at særligt mange om jer gør det heller.
Den store fejl i deres annonce er, at de intet appeal har. De appellerer ikke til nogle bestemte mennesker eller til bestemte følelser. De sælger ikke tanken om at tage på ferie og nyde sol og strand. De nævner blot firma-navnet og beder folk om at ‘like’. Well, det fungerer ikke.
Og for at holde mig til indlæggets overskrift, så fungerer deres overskrift bare heller ikke. Den er jo mega kedelig.
Overskriften skal naturligvis have relevans for det man markedsfører, men derudover handler det blot om at være kreativ.

Her er tre hurtige forslag til hvordan du kan gøre dine overskrifter gode:

– Stil et spørgsmål (f.eks.: Savner du ferie?)
– Appeller til deres følelser eller ego (f.eks.: Fortjener du denne ferie?)
– Skriv noget overraskende (f.eks.: Rejser på 1 kr. auktion)

Man kan endda blande de tre ting til én overskrift. Det handler om at være kreativ!

Andre indlæg: