smileysUgens gode og dårlige
Første udgave af ‘ugens gode og dårlige’. Det er mit nye initiativ til bloggen der forekommer hver lørdag, hvor jeg viser nogle gode og dårlige annoncer jeg har set på Facebook og forklarer hvorfor.

Den dårlige – Madina Travel


Denne annonce sælger absolut intet. Det eneste gode ved den er dens call to action, hvor de beder om folks ‘synes godt om’. Men gider folk det? Næppe! Medmindre de kender firmaet i forvejen og direkte elsker det.
Billedet – well.. det er som sådan ikke dårligt. Nu ved jeg heller ikke hvad deres bagtanker med annoncen er. Om de vil sælge ferier til gran canaria og tyrkiet. Hvis det er tilfældet, så er billedvalget rigtig dårligt. De bør benytte nogle billeder der er relevante og gerne nogle der ligner private billeder. F.eks. et af nogle folk på ferie i tyrkiet der har det sjovt. Så ligner det et privat foto der er uploadet, hvilket fanger folks øjne.
Overskriften – Helt håbløs. Madina Travels. En overskrift skal ligesom i dagbladende være spændende og interessante. De skal få os til at læse annonce-teksten. Her kunne de sagtens være mere opfindsomme.
Teksten – Som sagt godt med call to action, selvom folk næppe gider, at gøre som der bliver bedt om i dette tilfælde. De burde have puttet en mini salgstekst ind i stedet.

Den gode – My Chemical Romance fanklub

God reklame for My Chemical Romance
Ja, jeg er My Chemical Romance fan og fangruppens formand har udnyttet, at jeg har indtastet det på min fb profil. Super godt gået 🙂 For jeg meldte mig skam ind i gruppen efter, at have set denne annonce.
Billedet – Målgruppen genkender straks MCR’s logo. Det fangede mine øjne med det samme.
Overskriften – Der stilles et spørgsmål og jeg tænker automatisk et svar indeni, fordi jeg føler det appellerer til mig. “Ja jeg er fan! – Se mig se mig!”. Jeg får lyst til at læse videre.
Teksten – Anderledes, men passende tekst med ‘Na Na Na…’. Igen stilles der spørgsmål jeg svarer på inde i mit hoved. Det som målgruppen højest sandsyneligt gerne vil have (et møde med bandet) er fremhævet med store bogstaver. Det er en rigtig god ting, hvis man kan slippe afsted med det (som regel kræver Facebook korrekt grammatik og tekst-opbygning). Teksten slutter af med en call to action “Læs mere her!”.
Alt i alt super god annonce.

Andre indlæg: