StøvlerUgens gode og dårlige
Beklager at jeg ikke har skrevet så meget i denne uge, men her får du i det mindste ugens gode og dårlige annoncer 🙂

Den dårlige: Alghawaleb grafisk-designer

svensk grafiker-reklame
Billedet: Boooring.. Det har intet blikfang og lader til at bare være et stort billede der er sat ind rent tilfældigt.. Hvad med at vise noget af det virksomheden kan?
Overskriften: Grafisk designer… øhh.. uddannelse eller? Den overskrift er også kedelig og giver intet prej om hvad annoncen handler om. Det giver ikke ligefrem den store læse-lyst, vel?
Teksten: Svensk.. endnu engang svensk.. Det dur altså ikke. Enten holder man sig til landets sprog og evt. engelsk, eller også lader man helt være.. Forvent ikke at folk i norden kan ens sprog. Det er ikke værd at teste det via annoncer.. Så hellere gøre det på engelsk!

Den gode: Greedy

Greedy reklame
Billedet: Produktbillede med gode farver og tilbuds-grafik.. Ret iøjefaldende da det skiller sig ud fra de andre annoncer. Samtidigt sørger billedet for at det kun er de interesserede brugere der læser videre i annoncen (eller det må man formode, eftersom annoncen er meget specifik ang. produkt).
Overskriften: Et spørgsmål.. Man begynder at tænke “ja det gør jeg egentligt.. mine nuværende har huller i sig og det sner konstant” og vupti, så læser man jo lige resten.. Det er det et spørgsmål kan gøre, og det fungerer hvertfald her 🙂
Teksten: Rigtig god tekst! Pladsen er udnyttet fuldt ud og der er endda tænkt over småting. Læg f.eks. mærke til at ordet ‘Gratis’ er skrevet med stort. Desuden får brugeren at vide hvad han får ud af denne annonce; 100 kr. i rabat på flere modeller + gratis fragt + kort leveringstid. Til slut bruger de en call-to-action “Klik her”, hvilket jo altid er vigtigt 🙂 Rigtig godt gået!

Andre indlæg: