marcipangrisUgens gode og dårlige
I denne juletid er der travlt i alle butikker, men også på nettet og ikke mindst er der rigtig mange Facebook annoncer kørende. Men ikke alle er lige gode og dårlige så endnu engang har jeg fundet 2 eksempler frem, den ene er god og den anden er dårlig 😉

Den dårlige: En norsk undersøgelse/konkurrence

Norsk kampagne fra euroadsBilledet: Billedet er da nogenlunde, men lidt småt. Man skal knibe øjnene sammen for at kunne se det er en masse gaver der er i bilen. Man kunne godt have fundet bedre billeder.
Overskriften: Heldigvis er overskriften det samme på norsk som det ville være på dansk, så den er godkendt, selvom overskriften er lidt kedelig. Her ville det have været bedre at få folk til at forestille sig at de har vundet de 10.000 kr i stedet for at bare skrive noget så fladt.
Teksten: Norsk? Nej tak.. Selvom skriftlig norsk som regel bare er dansk med stavefejl, så er det ikke en god idé at skrive på et sprog som ikke alle forstår. Man risikerer at spilde en masse penge. Jeg går ud fra at det er en norsk affiliate der har lavet denne annonce og den vises garanteret i både Norge, Sverige og Danmark. Men det er en dårlig idé. Engelsk kan godt gå i lande der ikke har engelsk som modersmål, men det er altid bedst at holde sig til det mest brugte sprog. Hvis teksten havde været på dansk havde den dog været udemærket. Samlet set er annoncen bare rigtig dårlig.

Den gode: Bellevue Tours

Marcipangris
Billedet:Smart valg. Mange køber marcipangrise til jul, så selve billedet kan godt have blikfang lige i denne juletid. Men det bedste er nok, at de har sat et stort fedt rødt kryds over billedet. Det ser meget simpelt ud og er det også, men det fanger altså folks øjne!
Overskriften: For engang skyld ikke et spørgsmål (selvom det er godt at benytte!). Glem marcipangrisen! er en god overskrift fordi den er let forståelig og udråbstegnet er inkluderet. Alle særlige tegn giver lidt ekstra blikfang og interesse. Derudover kunne jeg forestille mig at mange tænker “hvorfor dog det??”, når de læser overskriften og derfor læser de så videre.
Teksten: Ikke noget ekstraordinært, men let fordøjeligt og informativt. Den mulige kunde ved hvad annoncen og siden man kan klikke sig ind på handler om og der er mange tal med i teksten. Tal er altid godt, da folk underbevidst føler at det hele er mere håndgribeligt. Personligt tænker jeg selv at 149 kr. er en fin pris for en mandelgave og at en oplevelsesgave da er langt sjovere og federe end en marcipangris 🙂

Andre indlæg: