mette ditmerUgens gode og dårlige
Endnu en omgang ugens gode og dårlige annonce, hvor jeg analyserer nogle annoncer jeg er faldet over på Facebook. Denne gang er det Mette Ditmer og WishList der står for skud.

Den dårlige: Mette Ditmer

Mette Ditmer
Billedet: Selvom sex sælger, så er det billede ikke særlig iøjefaldende. Bad choice..
Overskriften: Mette Ditmer Denmark. Well, for dem der er i familie med Mette Ditmer og dem der i forvejen kender meget til Mette Ditmer ved måske hvad det drejer sig om og vil måske føle en interesse, men for alle andre.. no luck. Dårlig overskrift. Jeg får ikke ligefrem lyst til at læse resten af teksten.
Teksten: Åh ja.. Den traditionelle “Klik her hvis du synes godt om os”.. Det virker altså ikke. Her skal der i stedet noget mere interessant til. Hvad får personen bag ud af at besøge fan siden og måske trykke ‘synes godt om’? Alle forbrugere tænker mig mig mig.. sådan er det bare.

Den gode: WishList

wishlist
Billedet: En forfærdelig hjemme-strik/sweater. Samtidigt ser billedet ud som om det sagtens kunne være noget ens venner havde lagt op (hvilket gør at mange kigger på det). Derudover har personen bag valgt at bruge en rød ramme omkring billedet, hvilket giver ekstra blikfang.
Overskriften: Der stilles et spørgsmål. Det er måske ikke så godt formuleret, men spørgsmål virker som regel godt. Derudover sættes der et scenarie op om, at man risikerer at få en forfærdelig sweater i julegave. Det er både morsomt og skaber interesse for at læse videre.
Teksten: Rigtig fin tekst. De skriver hvad det her handler om (WishList servicen og hvad den gør), at det er gratis (vi elsker alle gratis ting) og til slut bruger de en call-to-action “Prøv selv her:”. Alt i alt rigtig godt 🙂

Andre indlæg: