rengøringUgens gode og dårlige
Her får I lige ugens gode og dårlige Facebook annoncer 🙂

Den dårlige: Elgruppen

elgruppenBilledet: Medmindre man har et meget populært brand, som folk finder interesse i at se på (f.eks. Starbucks), så skal man ikke bruge til firmabillede. Jeg ville nok have brugt et billede med nogle af deres bedste/flotteste produkter.
Overskriften: Det er spild af plads og gode muligheder, at skrive sit link i overskriften. Væk kundens interesse!
Teksten: Okay, teksten kan lige akkurat gå. Men kun fordi kunden får at vide, hvad annoncen drejer sig om og hvad han/hun får ud af at handle hos dem. Dog kunne man have været langt mere kreativ og der mangler en call-to-action!

Den gode: Maid2clean

maid2cleanOkay, den her kunne godt forbedres, men den har nogle rigtig gode egenskaber og derfor synes jeg alligevel den skal i kategorien som en god annonce. 🙂
Billedet: RENGØRING.. en ting som rigtig mange mennesker hader.. Straks får vi smidt en støvsuger op i hovedet og vi der kunne være målgruppen tænker “åh nej..”. Det kunne dog være liiidt mere tydeligt, og evt. kunne der være brugt et billede af en der hader at gøre rent, som så er i gang med det. Og det skal selvfølgelig også lige være redigeret korrekt (kanterne er ikke særlig flotte og er spild af pixel-plads)
Overskriften: Her kommer overskriften så og underbygger følesen og tankerne vi fik tvunget frem ved at se på billedet – om vi er trætte af rengøring? Ja, altid! (Det er målgruppen der muligvis tænker sådan).
Teksten: Teksten er nem at læse, og budskabet er let fordøjeligt. Man ved præcis hvad man skal gøre hvis man er interesseret (læse mere på websitet, eller ringe). Tal er rigtig gode at bruge. 🙂

Andre indlæg: