Ugens gode og dårlige
Annoncer er der mange af, men nogle er desværre dårlige og andre er gode. Her har jeg igen fundet to annoncer frem og kommenteret dem så du kan se hvad du skal og ikke skal gøre med dine egne annoncer 😉
Den dårlige: Tännäskröket
Det er åbenbart et nyt(?) skiresort. Fancy pancy, men det kan man ikke sige om deres annonce.
Billedet: Snebelagte bjerge.. lidt kedeligt.. De burde bruge nogle billeder der kunne ligne folks venner der har det sjovt på skiferie i stedet.
Overskriften: Tännäskröket?? Det ringer ikke lige en klokke hos mig, må jeg indrømme. De kunne have været langt mere opfindsomme. Desuden skal man ikke målrette på Norsk eller Svensk (ved ikke hvilket sprog det er her), når det er danskere der ser annoncen.
Teksten: Norsk/svensk tekst? Niks. Den går altså ikke. De fleste forstår nok slet ikke hvad der står og så er hele annoncen jo spild af penge. Der er ikke engang en call-to-action.
Den gode: Blivguide.dk
Billedet: Det kunne være ens venner – hvertfald hvis man er forholdsvist ung – ellers kunne det bare være nogle man kender. Det ligner et privat billede og det er godt! Desuden er der en lækker udsigt i baggrunden og en masse varme, hvilket er rart i disse kolde tider.
Overskriften: Et spørgsmål. Super godt 🙂 Dem der har haft tanker om det, bliver nok interesserede med det samme (og det er jo kun deres klik vi ønsker).
Teksten: Tal er rigtig godt! Tal fungerer godt på folk og at man kan få jobgaranti for en beskeden pris er jeg sikker på lokker en del klik ind på deres website. Teksten forklarer også hvad det egentligt handler om, hvilket er vigtigt. Slutteligt benytter de en call-to-action og beder folk om at klikke sig ind på deres website. Super godt 🙂
Hej Simon
Endnu en skarp analyse og jeg synes det er rigtig lærerigt – tak fordi du tager dig tid til at dele din viden 🙂
En ting jeg selv har god erfaring med, er faktisk netop det, du nævner her omkring de “private” fotos.
Det er min erfaring (og som medlem af pressefotografforbundet har vi netop internt haft lign. drøftelser) at fotos der ikke ligner. stockfotos, får flere kliks. Der er noget ved de helt prof., købte fotos, som virker FOR professionelt på nogen og det tankevækkende er, at øjnene og hjernen let sorterer dem fra, når man “scanner” en side.
Et foto, der på et split sekund siger til hjernen, at “hov, det ligner noget ægte fra dit eget miljø” fanger ens opmærksomhed bedre.
Det lyder lidt som den omvendte verden, men det er min personlige oplevelse på mine sites, at fotos ganske enkelt kan komme til at virke for clean og prof. Mens tilsyneladende “dårlige” fotos minder folk om noget, de kab forjolde sig til og dermed klikker på.
Endnu en gang tak for dit store engagement, Simon!