frontpage 98Ugens gode og dårlige
Så er det lørdag igen og tid til ugens gode og dårlige annoncer. Denne gang er det Årstiderne og en webdesigner ved navn website4you.

Den dårlige: Website4you

website4you
Billedet: Idéen om billedet er god nok. Altså at appellere til situationen hvor folk ikke ved hvad de skal gøre for at få en hjemmeside. Men let’s face it.. Billedet er grimt og ikke interessant.
Overskriften: Brug ikke firmanavn i overskriften. Folk kan for så vidt være bedøvende ligeglade med hvad dit firma hedder. Væk deres interesse i stedet!
Teksten: Rigtig kedelig tekst. Derudover harmonerer ordene ‘billige’ og ‘rimelige priser’ ikke særlig godt. Det er lidt som at sige “Kontakt mig fordi jeg er billig, men accepter at jeg ikke er den billigste alligevel som du nok tror”.. Tekst-pladsen er på ingen måde udnyttet. Det er en skam.

Den gode: Årstiderne

Årstiderne
Billedet: Billedet er ikke super godt. Som du kan se er det deres logo, hvilket nogle vil genkende. Det er heller ikke helt forfærdeligt, men jeg ville anbefale at bruge et billede af det folk får – økologisk mad.
Overskriften: Spørgsmål er altid rigtig gode at bruge. Det fastholder den potentielle kundes koncentration om din annonce.
Teksten: Der beskrives præcis hvad man får og det er godt. Man er ikke i tvivl om hvad det handler om og hvordan det fungerer. De afslutter med en call-to-action, hvilket også er vigtigt.

Andre indlæg: