Status: hmm……
Det er dag 2 på Iværk & Vækst 2010 messen, og jeg var igen derinde for at høre en masse foredrag og deltage iendnu en workshop. Allerede indenfor kort tid kunne jeg godt mærke at de havde reserveret de bedste foredrag til om fredagen. Der var også langt flere mennesker i går. Ret ærgeligt egentligt, men stadig en god messe!
I dag var jeg igen til lidt af hvert og har ikke lige nok at sige til at kommentere på det hele. Forresten, hvis du vil se billeder fra messen kan du finde dem her: www.ivaerk.dk. Jeg er desværre ikke på nogle af billederne udover ovenstående fra 2009 (uden ansigt), som de stadig bruger på hjemmesiden 🙂
Billedet blev taget til Mike Michalowicz’ foredrag. Han er en ekstremt inspirerende iværksætter, der har skrevet bogen ‘The Toilet Paper Entrepreneur’. Der var dog i mine øjne ikke noget i år, der nåede op på niveau med den indre kampgejst og inspiration han fik frem i folk.. desværre.
Salgstaler forklædt som foredrag
Det virkede som om at dagens foredragsholdere var mere obs på at sælge deres bøger end at give viden fra sig. Og jaja, jeg har skam fuld forståelse for, at de også er iværksættere der skal tjene penge på deres arbejde. Men sammenlignet med fredag der var helt i top, så virkede dagen i dag for det meste som én lang (og dårlig) salgstale. Heldigvis fik jeg også plads på en workshop om personlig branding. Det var utroligt interessant og øjen-åbende. Selvom man inderst inde godt ved at førstehåndsindtrykket oftest er alt-afgørende, så tror jeg det er de færreste der tænker nok over det. Med fiktive iscenesættelser, viste de to foredragsholdere hvordan påklædning faktisk er en alt-afgørende faktor og at det ikke er ligemeget hvad man har på, hvis man vil udstråle noget bestemt eller måske skjule noget bestemt.
Evaluering
Alt i alt har det været to rigtig gode dage, dog med en fredag der var langt mere givende end i dag, men ja.. Overordnet set har det været endnu en fantastisk messe. Jeg glæder mig virkelig meget til Iværk & Vækst 2011, hvor jeg helt sikkert vender tilbage… gør du?
Læs også: Iværk&Vækst 2010