Gode Facebook overskrifter er en kunst
Når man har besluttet sig for at ville tjene penge på Facebook og først kommer i gang med at oprette annoncer, kan det hele virke meget nemt. Det er jo bare, at lige skrive noget og finde et par billeder og vupti, så er der en million i banken. Well, nej… ikke rigtigt. Det kræver meget kreativitet og gennemtænkning at lave gode annoncer og i dette indlæg forklarer jeg hvordan man skal og ikke skal gøre ved overskrifterne.
Væk nu brugernes interesse!
Når det kommer til Facebook annoncer så skal billedet fange brugernes øjne, overskriften skal vække deres interesse og brødteksten skal få dem til at klikke/gøre det du vil have dem til.
Så det nytter altså ikke noget at have en intetsigende overskrift. Og da slet ikke en uinteressant overskrift.
Et eksempel jeg faldt over forleden var dette fra Madina Travel.
Jeg aner ikke særlig meget om Madina Travel og jeg tvivler på at særligt mange om jer gør det heller.
Den store fejl i deres annonce er, at de intet appeal har. De appellerer ikke til nogle bestemte mennesker eller til bestemte følelser. De sælger ikke tanken om at tage på ferie og nyde sol og strand. De nævner blot firma-navnet og beder folk om at ‘like’. Well, det fungerer ikke.
Og for at holde mig til indlæggets overskrift, så fungerer deres overskrift bare heller ikke. Den er jo mega kedelig.
Overskriften skal naturligvis have relevans for det man markedsfører, men derudover handler det blot om at være kreativ.
Her er tre hurtige forslag til hvordan du kan gøre dine overskrifter gode:
– Stil et spørgsmål (f.eks.: Savner du ferie?)
– Appeller til deres følelser eller ego (f.eks.: Fortjener du denne ferie?)
– Skriv noget overraskende (f.eks.: Rejser på 1 kr. auktion)
Man kan endda blande de tre ting til én overskrift. Det handler om at være kreativ!
Hej Simon
Tak for super input – det er jo som sådan logisk nok at man skal skrive noget der fanger læseren, og det gælder jo ikke bare på Facebook, men generelt markedsføringstekstsmæssigt.
Men har du mere specifikke erfaringer med at spørgsmål generelt konvertere bedre end statements?
På forhånd tak
Og tak for en lækker blog 😉 fedt du deler ud!
Tak for rosen! 🙂
Og specifikke erfaringer hmm.. Nej, ikke umiddelbart.
Der er jo ingen facit-liste for hvad der vil fungere. Det er meget forskelligt fra kampagne til kampagne. Ved et teeth-whitening tilbud vil en overskrift som “Har du børstet tænder?” måske fungere bedre end “Billig tandblegning!” fordi det vækker brugerens interesse til at læse resten af annoncen og forhåbentligt også klikke.
Hej Simon, det her er helt off-topic 🙂
Men hvor får du dine billeder fra? – laver du dem selv?
Hej Christian.
Nej jeg tager ikke lige billederne selv. Jeg finder billeder uden copyright og photoshopper dem nogle gange for, at gøre dem mere catchy. Læs evt. mit blogindlæg om at skaffe billeder til facebook annoncer.
Hej Simon, er meget imponeret over den måde du deler dine indlægs op, med en lille tekst, billede og overskrift med link, kan du fortælle hvordan du gør det? 🙂
Jeg benytter WordPress. Der er et link til systemet i bunden af min blog.
Hej Simon
Er hoppet på vognen med FB ann. men mine ann. bliver alle afvist også selvom jeg synes jeg holder mig inden for retningslinjerne. Bruger pt. kun Iq media og har både prøvet shortURL og direkte URL – kender du til problemer med IQ Media og FB?
Hej Tom.
Ikke umiddelbart nej. Tror mest det handler om den konkrete landingpage. Jeg har også oplevet at kampagners landing pages var sat op til at kun blive vist til bestemte lande og så kunne Facebook teamet ikke tilgå den og derfor blev mine annoncer afvist.
Jeg vil anbefale dig at læse følgende indlæg:
https://www.simonsiger.dk/affiliate-marketing/sadan-g%C3%B8r-du-hvis-dine-annoncer-bliver-afvist/
https://www.simonsiger.dk/affiliate-marketing/facebook-banner-dine-affiliate-links/
Mvh.