AIDA modellenModel til markedskommunikation
Jeg er personligt ellevild med denne AIDA-modellen. Det er på ingen måde noget fancyt eller hokus pokus. Men blot en god huskeregel at have i hovedet, når man arbejder med reklamer og markedsføring. Den gennemgår nemlig hvad en reklame helt basalt set skal gøre, hvilket vi alle kan glemme i al lad-os-blive-rige-hurtigt virvaret.

Salgstunnel – også i Facebook annoncer

En salgstunnel er en vi kommer ind i, som skal gøre os interesserede og i sidste ende få os til at købe produktet/ydelsen. Det er mest noget man taler om på hjemmesider og webshops, men det gælder også for Facebook annoncer. Der er nemlig nogle helt basale ting din annonce skal gøre, hvilket kan gøres op i 4 stikord:

Attention – Interest – Desire – Action

Din annonce skal altså først skaffe folks opmærksomhed (billedet), så skal den skabe en interesse for at læse videre (overskriften), så skal den skabe et ønske om at gøre det vi vil have dem til – f.eks. tilmelding til konkurrence eller købe et produkt – og til sidst skal den få dem til at tage handling (En call to action såsom “klik her og bestil nu!”). Prøv det. Det virker 🙂

Andre indlæg: