Facebook logoFor nyligt sendte Facebook en e-mail ud til alle deres advertisers (går jeg ud fra). I den fortæller de, at de endnu engang laver om i deres system og at… well, I kan selv læse teksten her:

To improve the value our advertisers receive from our ads, we are increasing the minimum quality of an ad impression required for us to count it. As a result, the average quality of the impressions we do count will increase overall and many advertisers will see a higher click-through-rate (CTR).

I teorien burde det give lavere klik-priser og højere kvalitet-klik, samt bedre CTR. Dog er Facebook kendt for at primært holde fokus på deres egne interesser/indtjening og ikke så meget os, der betaler hundrede- eller måske endda tusindvis af kroner om dagen på Facebook annoncer.

I deres FAQ-sektion er der lidt mere info:

Question: “What is considered a short impression?”
Answer: “A short impression applies to ads that are served on pages that are quickly viewed or reloaded. We will not count short impressions in your reports.”
Question: “How will my reports reflect short impressions?”
Answer: “Your Ads Manager will automatically remove short impressions from your reports.”

Det bliver interessant, at se om vi kan mærke forskel og om det rent faktisk giver lavere klik-priser og højere CTR.
Må dog indrømme, at jeg stadig savner en form for show-limit, så man kan bestemme hvor mange gange en annonce må vises til en bruger uden de klikker.

Andre indlæg: